Corona maatregelen

Sinds begin maart 2020 draait ons leven om de corona crisis. Het openbare leven is tot stilstand gekomen, we werken vanuit huis terwijl we ook onze kinderen onderwijzen en verzorgend personeel draait overuren.

In de afgelopen weken zijn er diverse maatregelen aangekondigd door de overheid, banken en verzekeraars die ons door de crisis heen moeten helpen. Op deze pagina probeer ik een overzicht bij te houden van deze maatregelen. Omdat de maatregelen regelmatig aangepast worden en in grote getale binnenkomen, kan ik niet elk moment aanpassingen doen. Kijk daarom regelmatig op deze pagina voor nieuws.

Als u nog aanvullende vragen heeft, neem dan contact met mij op. Vanwege de drukte kan dit het best via e-mail of Whatsapp. Dringende vragen mogen uiteraard ook via de telefoon.

Het is sinds deze week ook mogelijk om via beeldbellen contact met elkaar te hebben.

ABN Amro

Bij ABN Amro is het mogelijk om drie maanden uitstel van betaling van uw hypotheek en/of krediet aan te vragen. Hoe en wat wordt binnenkort bekend gemaakt. Op de volgende pagina staat meer informatie:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/service-en-contact/corona/coronavirus-en-uw-hypotheek-en-lening.html
De drie maanden rente en aflossing moeten uiteraard later wel weer worden ingehaald. Denk er daarom goed over na of dit wel de juiste oplossing is.
Uitstel van betaling kan ook worden aangevraagd via mij als adviseur (laatste update 20 maart 2020)

BLG

BLG geeft aan nog geen algemene maatregel te hebben genomen, maar als u verwacht in de problemen te komen door het wegvallen van uw inkomen kunt u contact opnemen met BLG, via 030 – 219 70 10 of hulpteamhypotheken@blg.nl (laatste update 20 maart 2020)

DEFAM

Bij Defam is het mogelijk om drie maanden uitstel van betaling van uw krediet aan te vragen. Hoe en wat wordt binnenkort bekend gemaakt via de website van Defam. Op deze pagina vindt u de actuele informatie:
https://www.defam.nl/het-coronavirus-en-uw-lening/ (laatste update 20 maart 2020)

Florius

Bij Florius is het mogelijk om drie maanden uitstel van betaling van uw hypotheek aan te vragen. Hoe en wat wordt binnenkort bekend gemaakt.
De drie maanden rente en aflossing moeten uiteraard later wel weer worden ingehaald. Denk er daarom goed over na of dit wel de juiste oplossing is. (laatste update 20 maart 2020)

Munt Hypotheken

Bij Munt hypotheken is het mogelijk om drie maanden uitstel van betaling van uw hypotheek aan te vragen. Hoe en wat wordt binnenkort bekend gemaakt. (laatste update 20 maart 2020)

Nationale Nederlanden

Nationale Nederlanden heeft ook mogelijkheden voor een betaalpauze. Het is bij hun altijd een maatwerkoplossing. Verwacht u in de problemen te komen, neem dan contact met op met Nationale Nederlanden op nummer 010-513 00 95 (laatste update 20 maart 2020)

NIBC

Als u voldoet aan de voorwaarden dan kan er een betaalpauze aangevraagd worden voor een periode van drie maanden. De aanvraag, de details en de voorwaarden kunt u bespreken met afdeling Wooncollect via info@wooncollect.nl of 070-342 95 59. 

Er is een pagina met de meest gestelde vragen beantwoord op onze website.

Tulp Hypotheken

Er is geen algemene oplossing, maar als u verwacht in de problemen te komen met de betaling van uw hypotheek kunt u contact opnemen met Tulp op telefoonnummer 030 – 30 70 500.